maandag 10 augustus 2009

BBQ duik 6-8-'09

Barend had afgesproken om te duiken en daarna gezellig te barbecueën met vrienden, en daar had hij JP en mij ook bij uitgenodigd. Natuurlijk had ik daar zin in en het was een geweldig mooie dag. De locatie was de zoetersbout, en omdat het daar niet stroomt wilden we een mooie lange duik maken.
Ik had mijn set al opgebouwd, deed net mijn droogpak aan en toen begon ineens mijn tweede trap te blazen. De o-ring was verduurd en die begaf het in de warmte van de avondzon. Gelukkig had ik mijn stage automaat bij me voor de zekerheid, dus de duik kon gewoon doorgaan. In het water zette ik tijdens de GUE-EDGE mijn lamp an en die gaf een hoge pieptoon en het lampje flikkerde een beetje om vervolgens uit te gaan. navraag over dit falen leert me dat de ballast waarschijnlijk kapot is. Ik begon al te denken over het bijgeloof onder duikers dat je na 3 problemen een duik niet moet maken. Gelukkig is het daarbij gebleven en heb ik met JP een prachtige duik gemaakt van 91 minuten. We hebben erg relaxt gezwommen, wat kreeften enzo tegengekomen en op de betonijzeren constructie zaten nog 2 pollaks.
We kwamen als laatsten uit het water en konden dus meteen aanschuiven bij de barbeque. Heerlijk gegeten in het laatste restje zon en daarna met de volle maan.
Barend, JP, Marcel, Wyanda, Jort en Bigitte, Bedankt voor de gezelligheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten